Menybar


söndag 17 oktober 2010

NYA REGLER OCH NYA JURYMEDLEMMAR I IDOL

Ja, ha! Så var veckans fredagsfinal av Idol över.
Vad kan man säga. ALLA ÄR JU SÅ SJUKT BRA!
För första gången i svensk idolhistoria tycker Lilla Frun att ALLA ska få vara kvar. Ingen förtjänar att åka ut.
Jag tyckte synd om Minnah som åkte i går, hon var ju jätte duktig. Hon är väl kanske den som, enligt mig, inte riktigt når upp till samma kvalitet som de andra rent röstmässigt, men för den saken skull är hon ju bra. Det är bara de andra som är ännu bättre. Men nu är det ju BARA bra deltagare kvar. Eller hur?
Jag föreslår helt nya regler.
IDOL juryn 2010 består av
Anders Bagge, Lilla Frun och Andreas Karlsson
I stället för att en idol ska röstas ut varje fredag, ränknas folkets röster efter poäng. Deltagarna samlar alltså poäng varje fredagsfinal i stället för att åka ut. På så sätt får den deltagare som fick minst poäng en ny chans nästa vecka,och dessutom få vi njuta av alla deltagarna mycket längre. Man får ju också se vilken Idol som utvecklats mest, och ALLA får göra ALLA olika teman. Som reglerna är nu, riskerar ju idolerna att ryka bara för att temat inte passar dem. De kanske skulla klarat sig om temat var ett annat. Varje delatagare får ju på det sättet större chans. Den deltagare som har flest poäng på finalen - har vunnit , helt enkelt. Sista tävlingen, på finalen alltså, kunde ju folkets röster räknas om till stora poäng, ungefär som på melodifestivalen, så att det verkligen inte avgörs förräns absolut sista dagen. Jag tror att det hade blivit roligare att titta om idolerna var kvar hela tiden. Dessutom skulle Idolerna slippa pressen och förnedringen med utröstningen. ( Men det tar jag i ett annat inlägg)

Men men. Nu är det ju inte Lilla Frun som bestämmer, tyvärr.(Tänk vad bra det skulle vara om JAG satt i juryn i stället för Laila Bagge. Och tänk vad snygg jag skulle va´då!)

För det första skulle jag införa att juryn hade en avgörande rösten.Om folket röstade på "fel" person så kunde juryn ändra det, till någon som passade bättre. Sen skulle juryn kunna få stilpoäng. Laila, läs Lilla Frun, skulle såklart alltid vinna, eftersom hon är så snygg. Andreas kan smila med sina vita tänder hur mycket han vill, Laila skulle ändå alltid ta hem segern.
Juryn (läs Lilla Frun igen) skulle också styla alla idoler, bestämma vilka låtar de skulle sjunga och juryn var dessutom tvungen att äta lunch tillsammans med snygga, trevliga Peter Jihde varje dag i veckan.

Men nu är det ju inte så, att Lilla Frun sitter i juryn.( Men om någon på Idolredaktionen läser detta är Lilla Frun ABSOLUT intresserad!)

Även om Lilla Frun nu INTE får bestämma ska hon såklart tycka till i veckans LIKE or TAKE a HIKE. Var det rätt att det var Minnah som fick åka hem? Lilla Frun säger ....LIKE! Minnah var inte riktigt lika bra som de andra och måste därför lämna tävlingen. Tyvärr!
Resultatet av förra veckans omröstning, om det var rätt att Sassa fick åka hem, tyckte 100% att det var rätt person. Vill DU vara med och rösta tycker du till i vänsterkolumnen här på LIKE or TAKE a HIKE! Var det rätt att det var Minnah som fick lämna Idol i fredagen deltävling?
Där kan du också vara med att rösta på vem DU tycker ska vinna IDOL 2010!
I dagsläget ligger Andreas och Olle lika på delad första plats, och tvåa ligger Jay. Inte så konstigt enligt mig, då dessa tre herrar ÄR fantastiskt bra.
Måste ge Linda en liten eloge denna vecka. Hon var mycket bättre, ännu vackrare och hon var inte mycket, men lite, kvinnligare än vad Lilla Frun tyckte att hon var förra veckan. Se inlägg http://likeortakeahike.blogspot.com/2010/10/veckans-fredagsfinal-i-idol-vem-akte-ut.html

Men VAD hade allas vår gamla Arne Weise i eftersnack att göra? Var han hög på droger eller var han bara allmänt dryg? Kanske blev han bara helt stirrig i umgänget med de tre programledarna för Eftersnack. Är de bottenskrapet på TV4? Fick de inte tag i några "riktiga" programledare? Måste säga att jag tycker de sköter sig under ALL kritik. Vi satte av TV:n efter en liten stund. Orkade bara inte titta på eländet.

Men annars gillar jag Idol! Jag har ännu inte tröttnat efter alla säsonger. Det har ju funnits massor av bra deltagare genom åren. Min favorit är Agnes, som också är den som jag skulle tro har kommit längst med sitt "kändisskap". Titta bara på det här klippet, hur söt hon var när hon vann Idol 2005. Jag blir rörd och får ståpäls över hela kroppen.
Och med det säger Lilla Frun, hej och so long, tills nästa vecka! RÖSTA NU!

Inga kommentarer: